ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN EN GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE MOBILIZE CHARGE PASS LAADDIENST

Versie van: 11 november 2025

Renault Nederland N.V. is een naamloze vennootschap, statutair gevestigd in Amsterdam, kantoorhoudende aan de Boeingavenue 245 te (1119 PD) Schiphol-Rijk en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 33102829 (“Renault”).
Preambule
Deze Verkoopvoorwaarden en Gebruiksvoorwaarden worden systematisch onder de aandacht van de Gebruiker gebracht bij het plaatsen van de bestelling van de Mobilize Charge Pass Kaart.
Renault is een aanbieder van mobiliteitsdiensten. Renault biedt Gebruikers tal van diensten aan, waaronder toegang tot oplaaddiensten via de Mobilize Charge Pass Laaddienst op de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of ‘Mobilize Charge Applicatie’.
De applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of ‘Mobilize Charge Applicatie’ worden gratis aangeboden en kunnen worden gedownload op een smartphone. Met de Mobilize Charge Pass Laaddienst kunt u de Laadstations identificeren die compatibel zijn met de Mobilize Charge Pass Kaart of een ander Identificatiemiddel in het Gebied, en kunt u de beschikbaarheid en prijs ervan bekijken om de accu van het elektrische voertuig op te laden.
Alle gratis diensten vallen onder de Gebruiksvoorwaarden van de Mobilize Charge Pass Laaddienst, zoals beschreven in de gebruiksvoorwaarden van de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of ‘Mobilize Charge Applicatie’.
Elke Gebruiker kan gebruikmaken van de Mobilize Charge Pass Laaddienst door een Mobilize Charge Pass Kaart te bestellen en te activeren of door de functie "Plug & Charge" te activeren, gekoppeld aan een eerder geregistreerde betaalmethode. Het gebruik van deze oplaaddiensten impliceert de onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Verkoopvoorwaarden en is afhankelijk van de correcte activering van de bijbehorende Identificatiemiddelen en betaalmethoden.

Definitie
Mobilize Charge Applicatie of Applicatie: verwijst naar de ‘Mobilize Charge Applicatie’ beschikbaar voor Android of iOS, ontworpen en beheerd door Renault. Renault Help: verwijst naar de klantenservice die gekoppeld is aan de Mobilize Charge Pass Kaart of een ander Identificatiemiddel te vinden in de rubriek 'Help' en vervolgens onder 'Hulp nodig'.
Laadstation: verwijst naar alle apparatuur waarmee een elektrisch voertuig kan worden opgeladen.
Compatibel Laadstation: verwijst naar een Laadstation dat toegankelijk is en waarvoor betaald kan worden met de Mobilize Charge Pass Kaart en/of Plug & Charge.
Mobilize Charge Pass Kaart: verwijst naar de persoonlijke badge die door Renault wordt verstrekt en aan het Gebruikersaccount is gekoppeld. De Gebruiker is de houder van de Mobilize Charge Pass Kaart zodra deze met succes is geactiveerd en het gebruik ervan is onderworpen aan deze Verkoopvoorwaarden. Met deze badge kan de Gebruiker zich identificeren bij een Compatibel Laadstation en betalen voor het opladen, ongeacht het gebruikte partnernetwerk.
Bestelling: verwijst naar de bestelling en daaropvolgende levering van de Mobilize Charge Pass Kaart. De Gebruiker kan zijn Bestelling plaatsen via de applicatie die overeenkomt met zijn of haar automerk (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of via de Mobilize Charge Applicatie. De betaling van de Bestelling gebeurt met een creditcard. Eventuele leveringskosten zijn inbegrepen in de prijs die voor de Bestelling wordt betaald.
Gebruikersaccount: verwijst naar het persoonlijke account dat op naam van de Gebruiker wordt geopend nadat hij of zij zich persoonlijk heeft geïdentificeerd via de externe oplossing ID Connect, onderworpen aan eigen gebruiksvoorwaarden, en nadat hij of zij het registratieformulier naar behoren heeft ingevuld en gevalideerd. Het Gebruikersaccount is onderworpen aan de bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden die zijn opgenomen in de applicatie die overeenkomt met het merk van zijn of haar voertuig (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie.
Verkoopvoorwaarden: verwijst naar onderhavige algemene voorwaarden die de voorwaarden van de Mobilize Charge Laaddienst regelen, met inbegrip van de voorwaarden voor de levering en het gebruik van de Mobilize Charge Pass Kaart en de Plug & Charge functionaliteit van en de daaraan gekoppelde betaalmethode. Gebruiksvoorwaarden: verwijst naar de algemene gebruiksvoorwaarden die van toepassing zijn op de toegang tot en gebruik van de Mobilize Charge Pass Laaddienst die beschikbaar is op de applicatie ‘My Renault’, ‘My Dacia, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie. De algemene gebruiksvoorwaarden zijn beschikbaar op het volgende websites:
- https://www.mobilize.co.nl/algemene-voorwaarden.html
- https://www.renault.nl/algemene-gebruiksvoorwaarden.html
- https://www.dacia.nl/algemene-voorwaarden.html
- https://www.alpinecars.nl/algemene-voorwaarden.html

Contactformulier: verwijst naar het formulier waarmee de Gebruiker contact kan opnemen met Renault voor elk verzoek om informatie, hulp of bijstand. Dit formulier is beschikbaar op de websites en de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie in de rubriek "Help" en vervolgens onder "Hulp nodig". Modelformulier Herroepingsrecht: verwijst naar het formulier waarmee de Gebruiker zijn/haar herroepingsrecht uitoefent en dat beschikbaar is in bijlage C van deze Verkoopvoorwaarden.
Laadhistorie: verwijst naar het rapport dat toegankelijk is vanuit het Gebruikersaccount en waarmee de Gebruiker alle uitgevoerde ladingen en de bijbehorende kosten kan inzien, evenals informatie over het gebruikte Compatibele Laadstation.
Identificatiemiddelen: verwijzen naar elk fysiek apparaat of elke software die door Renault is uitgegeven om de Gebruiker in staat te stellen zich te identificeren bij een Compatibel Laadstation en waaraan een betaalmiddel is gekoppeld. Als zodanig zijn de Mobilize Charge Pass Kaart of een Plug & Charge Voertuig ieder een Identificatiemiddel.
Badgenummer: verwijst naar het unieke nummer dat op de Mobilize Charge Pass Kaart van de Gebruiker staat en aan diens Gebruikersaccount is gekoppeld. Partner Operator: verwijst naar elke natuurlijke of rechtspersoon die Laadstations exploiteert die compatibel zijn met de Mobilize Charge Pass Kaart en/of de Plug & Charge Kaart.
Plug & Charge: verwijst zowel naar een oplaaddienst die gebruikmaakt van een specifieke technologie als naar het elektrisch opladen van een Plug & Charge Compatibel Voertuig bij een Plug & Charge Compatibel Laadstation. Voor alle duidelijkheid wordt bepaald dat Plug & Charge ook wordt beschouwd als een herlaadbeurt voor de interpretatie van de Verkoopvoorwaarden. Compatibele Laadstations die Plug & Charge ondersteunen, kunnen worden geïdentificeerd via de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie.
Gebruikersprofiel: verwijst naar het menu "mijn account" dat toegankelijk is onderaan het applicatiescherm dat overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie. Opladen of Laadbeurten: verwijst naar het elektrisch opladen van een voertuig bij een Compatibel Laadstation.
Diensten: verwijst naar alle diensten die door RENAULT op welke wijze dan ook worden aangeboden.
Mobilize Charge Pass-oplaaddienst: verwijst naar alle diensten waarmee de gebruiker een elektrisch voertuig kan opladen bij een netwerk van Compatibel Laadstations, met behulp van de Mobilize Charge Pass of de Plug & Charge functionaliteit, die gekoppeld zijn aan een betaalmiddel.
Mobilize Charge Website: verwijst naar de website https://www.mobilize.co.nl/ die op internet voor het publiek beschikbaar is en waarop de Gebruiker toegang heeft tot de prijsvoorwaarden met betrekking tot abonnementen.
Gebruiker: verwijst naar de persoon die wettelijk en financieel verantwoordelijk is voor de Identificatiemiddelen en die de Verkoopvoorwaarden heeft geaccepteerd. Laadstation: verwijst naar alle apparatuur waarmee een elektrisch voertuig kan worden opgeladen.
Compatibel Station: een laadstation dat kan worden gebruikt via een Identificatiemiddel.
Plug & Charge Compatibel Laadstation: verwijst naar een Compatibel Laadstation waarvan de toegang en betaling voor het opladen kan worden gedaan via Plug & Charge.
Gebied: verwijst naar Frankrijk, Duitsland, Spanje, België, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Groot-Brittannië, Italië en Nederland.
Plug & Charge Voertuigen: verwijst naar alle Plug & Charge Voertuigen waarvoor deze dienst is geactiveerd volgens de procedure zoals opgenomen in artikel 4.1.2 van deze Verkoopvoorwaarden.



1. Doel
Het doel van deze Verkoopvoorwaarden is het definiëren van de voorwaarden waaronder Renault de Mobilize Charge Pass Laaddienst aanbiedt, met inbegrip van de Mobilize Charge Pass Kaart en andere Identificatiemiddelen.
2. Voorwaarden voor het gebruik van de laaddienst en de verstrekking van de Mobilize Charge Pass Kaart
De Bestelling, activering en het gebruik van de Mobilize Charge Pass Kaart en de Plug & Charge functionaliteit zijn voorbehouden aan de Gebruiker die deze Verkoopvoorwaarden onvoorwaardelijk en in zijn geheel heeft aanvaard, met uitsluiting van alle andere bepalingen.
Toegang tot de laaddienst veronderstelt het downloaden van de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault, My Dacia of My Alpine) of de Mobilize Charge Applicatie, en het aanmaken en valideren van het Gebruikersaccount.
3. Mobilize Charge Pass Kaart

De Gebruiker verbindt zich ertoe de Mobilize Charge Pass Kaart en de andere Identificatiemiddelen uitsluitend te gebruiken in het kader van de Mobilize Charge Pass Laaddienst. De Gebruiker moet ervoor zorgen dat de Identificatiemiddelen worden gedeactiveerd wanneer het contract afloopt.
3.1 Bestelling

Om gebruik te kunnen maken van de Mobilize Charge Pass Laaddienst, moet de Gebruiker in het bezit zijn van een Mobilize Charge Pass Kaart. Alvorens de Mobilize Charge Pass Kaart te bestellen, moet de Gebruiker zich ervan vergewissen dat hij of zij er volledig en onbeperkt gebruik van kan maken (rechtsbevoegdheid, meerderjarigheid, enz.).

De Mobilize Charge Pass Kaart kan door een dealer worden overhandigd aan de Gebruiker wanneer een elektrisch voertuig van de merken RENAULT, DACIA, ALPINE wordt verkocht of de Gebruiker kan een Mobilize Charge Pass Kaart bestellen in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie.

De Mobilize Charge Pass Kaart is gratis voor eigenaren van een elektrische auto die op de markt wordt gebracht onder de merken RENAULT, DACIA, ALPINE, op voorwaarde dat de Gebruiker vooraf het voertuigidentificatienummer (VIN) invoert in het tabblad ‘Voertuig’ van de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) om toegang te krijgen tot het gedeelte 'Bestelling' in het Gebruikersaccount van de Gebruiker.

De verschillende stappen van de Bestelling worden gedetailleerd beschreven in de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie. De Gebruiker verbindt zich ertoe alle verplichte velden in te vullen die nodig zijn om de Mobilize Charge Pass Kaart te verkrijgen. De informatie die door de Gebruiker wordt geregistreerd zodra diens Bestellen van de Mobilize Charge Pass Kaart is gevalideerd, wordt geacht juist, volledig en actueel te zijn. Het is de exclusieve verantwoordelijkheid van de Gebruiker om ervoor te zorgen dat de verstrekte informatie correct is.

Door de Bestelling te valideren, met name door aan te geven dat hij of zij deze Verkoopvoorwaarden heeft gelezen door het betreffende vakje aan te vinken, aanvaardt de Gebruiker onherroepelijk en zonder voorbehoud de Bestelling en deze Verkoopvoorwaarden. Elke aanvaarding door de Gebruiker via deze procedure, die bindend is voor beide partijen, formaliseert de sluiting van de overeenkomst tussen de Gebruiker en Renault.

Een e-mail ter bevestiging van de Bestelling, met daarin de details van de Bestelling en de essentiële gegevens die door de Gebruiker zijn verstrekt, wordt verzonden naar het e-mailadres dat bij de registratie is opgegeven. Deze bevestiging die na definitieve bevestiging naar de Gebruiker wordt verzonden, staat gelijk aan een betalingsbewijs.

De Mobilize Charge Pass Kaart wordt verzonden naar het postadres dat door de Gebruiker is opgegeven in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge App.

3.2 Prijzen en verzendkosten

Voor Gebruikers die geen elektrisch voertuig hebben dat onder de merken RENAULT, DACIA of ALPINE op de markt wordt gebracht en een Mobilize Charge Pass Kaart willen bestellen, moet de prijs betalen die wordt weergegeven op de websites en in de applicaties van ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ en Mobilize Charge Website. De verzend- en verpakkingskosten zijn inbegrepen in de prijs van de Mobilize Charge Pass Kaart die wordt weergegeven in de applicaties van ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ en Mobilize Charge Website.
De prijs van de Mobilize Charge Pass Kaart is vastgesteld op vijf euro en negentig cent, inclusief alle belastingen (€ 5,90 (incl. btw)). Deze prijs kan veranderen. De Gebruiker wordt hiervan op de hoogte gesteld en moet zich baseren op de prijs die geldt op het moment van de Bestelling. In alle gevallen zijn de kosten voor toegang tot het internetnetwerk via een communicatiedienst op afstand voor rekening van de Gebruiker.
3.3 Betaling
De betaling gebeurt uitsluitend met een geldige en niet-verlopen betaal-, krediet- of debetkaart (American Express-kaarten worden niet aanvaard). De Bestelling wordt bij Renault geplaatst na voorafgaande aanvaarding van de Verkoopvoorwaarden. Alleen meerderjarige personen kunnen de Mobilize Charge Pass Kaart kopen. De betaalmethode die wordt gebruikt voor de Bestelling van de Mobilize Charge Pass Kaart, wordt opgeslagen als de standaardbetaalmethode van de Gebruiker voor de betaling van Opladen.
De gegevens die worden verstrekt bij de registratie van het betaalmiddel van de Gebruiker worden niet bekendgemaakt aan of opgeslagen door Renault, maar worden opgeslagen door de hierboven genoemde dienstverlener die gespecialiseerd is in veilige betalingen (‘Worldpay’). De geïntegreerde betalingsdienst wordt beheerd door Worldpay (UK) Limited, geregistreerd onder nr. 07316500, Worldpay Limited, geregistreerd onder nr. 03424752, en Worldpay AP LTD, geregistreerd onder nr. 05593466, drie bedrijven die zijn opgericht in het Verenigd Koninkrijk en hun hoofdkantoor hebben in Walbrook Building, 25 Walbrook, Londen EC4N 8AF (samen "Worldpay"), de betaaldienstverlener van Renault.
Na registratie van het betaalmiddel en validatie van de Bestelling van de Mobilize Charge Pass Kaart wordt een pre-autorisatie door de bank uitgevoerd. Vanaf het moment dat de Gebruiker het volledige bedrag van zijn/haar Bestelling accepteert en de betaling uitvoert, wordt het bedrag onmiddellijk afgeschreven van de bankrekening die aan de gebruikte betaalmethode is gekoppeld en wordt de Bestelling geregistreerd voor uitvoering.
De levering van de Mobilize Charge Pass Kaart is pas definitief na ontvangst van de volledige betaling door Renault en ontvangst van het bijbehorende bedrag dat overeenkomt met de bestelling door de bankinstelling van Renault.
3.4 Levering en vertraging in de levering
Zodra de Bestelling is afgerond en volledig is betaald voor de Mobilize Charge Pass Kaart, accepteert de Gebruiker een verwerkingstijd van maximaal dertig (30) werkdagen, waarbinnen hij zijn Mobilize Charge Pass Kaart per post rechtstreeks op het bij de Bestelling opgegeven afleveradres zal ontvangen. De Mobilize Charge Pass Kaart wordt gedeactiveerd geleverd. In geval van vertraging in de levering zal Renault de Gebruiker hiervan per e-mail op de hoogte stellen.
De activering van de Mobilize Charge Pass Kaart houdt echter in dat de Gebruiker de vertraagde levering aanvaardt en uitdrukkelijk afziet van het annuleren van zijn Bestelling.
3.5 Activering en geldigheidsduur van de Mobilize Charge Pass Kaart
De Mobilize Charge Pass Kaart is genummerd. Dit nummer is uniek en specifiek voor elke Mobilize Charge Pass Kaart. Het is noodzakelijk voor de activering ervan, voorafgaand aan elk gebruik op de compatibele Laadstations. De Gebruiker moet zich identificeren om de Mobilize Charge Pass Kaart te kunnen activeren.
De activering van de Mobilize Charge Pass Kaart kan alleen worden uitgevoerd op de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie door de Gebruiker. Hiervoor moet de Gebruiker met zijn Badgenummer naar zijn Gebruikersaccount gaan, vervolgens naar het gedeelte "Activeer uw Mobilize Charge Pass Kaart" en de instructies op het scherm volgen.
De Gebruiker heeft de mogelijkheid om maximaal twee Mobilize Charge Pass Kaarten te activeren in zijn Gebruikersaccount.
3.6 Herroepingsrecht
Overeenkomstig artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek heeft de Gebruiker een herroepingsrecht met betrekking tot de Mobilize Charge Pass Kaart, dat hij of zij kan uitoefenen zonder zijn beslissing te hoeven motiveren, binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de Mobilize Charge Pass Kaart. Het verzoek tot herroeping moet schriftelijk per e-mail aan Renault worden verzonden en kan worden ingediend met behulp van het Modelformulier Herroepingsrecht die als bijlage C aan deze Verkoopvoorwaarden is gehecht. Onvolledige verzoeken of verzoeken die na de deadline worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.
Wanneer het verzoek tot herroeping per e-mail naar Renault wordt gestuurd, bevestigt Renault de ontvangst ervan. Het verzoek tot herroeping wordt onmiddellijk van kracht na ontvangst van het verzoek door Renault. Renault zal het door de Gebruiker betaalde bedrag voor de Mobilize Charge Pass Kaart binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het verzoek tot herroeping terugbetalen, mits aan de volgende voorwaarden is voldaan. In geval van schade aan de Mobilize Charge Pass Kaart, voordat de herroepingstermijn is verstreken, wordt de herroeping niet aanvaard. In ieder geval worden na het verstrijken van de herroepingstermijn geen annuleringen, wijzigingen en/of terugbetalingen meer geaccepteerd. Mobilize Charge Pass Kaart kan niet worden omgeruild of terugbetaald.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op oplaaddiensten die vóór het einde van de herroepingstermijn volledig zijn uitgevoerd en waarvan de uitvoering is begonnen met toestemming of op uitdrukkelijk verzoek van de Gebruiker. Voor Diensten die niet volledig zijn uitgevoerd, heeft de Gebruiker daarentegen de mogelijkheid om zijn herroepingsrecht uit te oefenen binnen veertien (14) dagen na het sluiten van de dienstverleningsovereenkomst door Renault op de hoogte te stellen van de keuze om te herroepen. De Gebruiker is dan aansprakelijk voor de vaste en evenredige kosten van de levering van de Dienst, waarvan de uitvoering vóór het einde van de herroepingstermijn op uitdrukkelijk verzoek van de Gebruiker is begonnen.
Laadbeurten die door de Gebruiker zijn uitgevoerd voordat het verzoek tot herroeping van kracht wordt, worden gefactureerd in overeenstemming met deze Verkoopvoorwaarden en blijven verschuldigd aan Renault.
3.7 Verlies/diefstal van de Mobilize Charge Pass Kaart
De Gebruiker is volledig verantwoordelijk voor de Mobilize Charge Pass Kaart die aan hem/haar is toegewezen en moet ervoor zorgen dat deze wordt beschermd. De Gebruiker moet alle maatregelen nemen om zijn Mobilize Charge Pass Kaart veilig te bewaren en moet de gevolgen van het gebruik ervan en de daarmee verband houdende betalingen op zich nemen. De Gebruiker is verplicht om alle Laadbeurten te betalen die zijn uitgevoerd met de Identificatiemiddelen die zijn gebruikt om de Laadbeurt uit te voeren. Bezwaar of verzoek tot opschorting In geval van verlies, diefstal, beschadiging of enig ander ongeoorloofd gebruik van de Mobilize Charge Pass Kaart, het Gebruikersaccount of de bijbehorende gegevens, kan de Gebruiker zijn Mobilize Charge Pass Kaart annuleren door zijn badge in de Applicatie te deactiveren of contact op te nemen met Renault via Renault Help.

4. Gebruik van de Mobilize Charge Pass Laaddienst
Met de Mobilize Charge Pass Kaart en elk van de andere Identificatiemiddelen kan de Gebruiker:
• toegang krijgen tot de laaddienst bij Compatibele Laadstations van Partner Operators;
• zich te identificeren bij een Compatibel Laadstation om toestemming te geven voor het starten van een Laadbeurt en zich te verbinden tot betaling aan Renault;

4.1 Procedure voor het activeren van de Mobilize Charge Pass Laaddienst
4.1.1 Mobilize Charge Pass Kaart
Om gebruik te kunnen maken van de laaddienst van de Mobilize Charge Pass Kaart, moet de Gebruiker zijn Mobilize Charge Pass Kaart activeren.
De gebruiker koppelt een betaal-, krediet- of debetkaart die geldig en niet verlopen moet zijn (American Express-kaarten worden niet geaccepteerd). Er wordt een pre-autorisatie van € 1 uitgevoerd bij de bank van de Gebruiker om de geldigheid van de betaalmethode te controleren, zonder dat dit bedrag van € 1 in rekening wordt gebracht. Deze betaalmethode wordt bewaard en aangehouden als de standaardbetaalmethode voor elke Laadbeurt met de Mobilize Charge Pass Kaart.

De activering van de Mobilize Charge Pass Kaart houdt in dat de Gebruiker akkoord gaat met deze Verkoopvoorwaarden, die van toepassing zijn op elke Laadbeurt.

De activering van de Mobilize Charge Pass heeft tot gevolg dat de kaart van de Gebruiker wordt doorgegeven aan de Partner Operators.
4.1.2 Plug & Charge
Als de Gebruiker die in het bezit is van een Mobilize Charge Pass Kaart beschikt over een Plug & Charge Compatibel Voertuig, kan hij gebruikmaken van de Plug & Charge functie, waarmee de Mobilize Charge Pass Kaart niet feitelijk gebruikt hoeft te worden.
Het Opladen bij een Plug & Charge compatibel Laadstation wordt automatisch gestart door wederzijdse herkenning van het laadstation en het voertuig met het Mobilize Charge Pass contract.
Plug & Charge kan worden geactiveerd in de ‘My Renault’ of ‘My Alpine’ applicatie. Hiervoor moet een geldig en niet-verlopen betaalmiddel, creditcard of debetkaart worden gekoppeld (American Express-kaarten worden niet geaccepteerd). Er wordt een pre-autorisatie van € 1 uitgevoerd bij de bank van de Gebruiker om de geldigheid van de betaalmethode te controleren, zonder dat dit bedrag van € 1 in rekening wordt gebracht. Dit is de betaalmethode die later zal worden gebruikt voor het Opladen met de Plug & Charge functie van de Mobilize Charge Pass Laaddienst. De Plug & Charge functie is beperkt tot één Plug & Charge Compatibel Voertuig per Gebruikersaccount.
4.1.3 Overige
4.1.3.1 Betaling met cadeaubon
Wanneer de Gebruiker een cadeaubon heeft, kan deze, nadat deze is geregistreerd in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, worden gekoppeld aan de verschillende Identificatiemiddelen op voorwaarde dat deze laatste vooraf is geactiveerd met een betaalmiddel, en dienen als betaalmiddel voor Laadbeurten tot de limiet van de waarde ervan. De bijzondere voorwaarden die van toepassing zijn op de cadeaubon worden beschreven in bijlage A bij deze Verkoopvoorwaarden.
4.1.3.2. Mobilize abonnementen
De Gebruiker heeft de mogelijkheid om zich te abonneren op betaalde abonnementen waarmee hij kan profiteren van preferentiële oplaadtarieven bij bepaalde Partner Operators.

De Gebruiker die zich wil abonneren, moet beschikken over geactiveerde Identificatiemiddelen en moet naar de Mobilize Charge Applicatie gaan in het menu 'zie abonnementsaanbiedingen'.
De bijzondere voorwaarden van de abonnementsaanbiedingen worden beschreven in bijlage B bij deze Verkoopvoorwaarden.
4.2 Correct gebruik van de Diensten door de Gebruiker
De Gebruiker is verplicht om de Diensten te goeder trouw en zonder misbruik te gebruiken. De Gebruiker verbindt zich er ook toe om de Compatibele Laadstations met zorg te gebruiken, in overeenstemming met de gebruiks- en veiligheidsinstructies, en zich te onthouden van elk ongeoorloofd gebruik ervan.
4.2.1 Naleving van de Gebruiksvoorwaarden
Door deze Verkoopvoorwaarden te aanvaarden, verklaart de Gebruiker dat hij of zij heeft voldaan aan alle voorwaarden die zijn vastgelegd in deze Verkoopvoorwaarden.
Het gebruik van de laadstations is onderworpen aan de gebruiksvoorwaarden van de Partner Operator die ze exploiteert.
De Gebruiker heeft in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of in de Mobilize Charge Applicatie in het menu 'Kaart' toegang tot statische en dynamische informatie over de Compatibele Laadstations zijn met de Mobilize Charge Pass (vermogen, type stekker, beschikbaarheid, prijs, enz.).
Vóór elk gebruik van een Identificatiemiddel verbindt de Gebruiker zich ertoe te controleren of hij of zij de geplande Laadbeurt financieel kan dekken.
De Gebruiker verbindt zich ertoe om vooraf de tarieven te raadplegen die worden toegepast in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie voor het betreffende Compatibele Laadstation.
Indien het onmogelijk is om toegang te krijgen tot de tarieven, moet de Gebruiker afzien van het uitvoeren van de Laadbeurt, anders wordt hij geacht de van toepassing zijnde tarieven te hebben aanvaard zonder enige aansprakelijkheid van de kant van Renault.
De Gebruiker is verplicht zich te houden aan de geldende veiligheidsinstructies en alle andere toepasselijke voorschriften met betrekking tot het gebruikte laadstation en het betreffende voertuig, en in het bijzonder aan de parkeerbeperkingen en voorschriften die specifiek zijn voor het laadstation (zoals bijvoorbeeld schriftelijke instructies die bij het laadstation zijn aangebracht of instructies die door het personeel van de Partner Operators worden gegeven).
De beschikbare laadstations worden geëxploiteerd door Partner Operators die verantwoordelijk zijn voor (i) het waarborgen van de werking en het onderhoud van hun laadstations; en (ii) het verstrekken van accurate informatie over hun laadstations.
De Gebruiker moet het laadstation correct en in overeenstemming met de verstrekte instructies gebruiken en ervoor zorgen dat het laadstation geschikt is voor het te laden voertuig. Bovendien mag de Gebruiker geen laadstations gebruiken die een foutmelding geven of zichtbare defecten of schade vertonen.
Het elektrische voertuig dat bij een laadstation wordt opgeladen en de gereedschappen die de Gebruiker moet verstrekken (waaronder bijvoorbeeld een stroomomvormer, adapter of kabel), moeten geschikt zijn voor gebruik, compatibel zijn voor aansluiting op het laadstation en voldoen aan de toepasselijke wettelijke bepalingen. Renault is niet aansprakelijk jegens de Gebruiker indien het defect of de schade wordt veroorzaakt door een defect in het elektrische voertuig en/of de gereedschappen.
De Gebruiker moet vóór elke Laadbeurt controleren of zijn voertuig en de oplaadkabel compatibel zijn met het betreffende Compatibele Laadstation. Hij moet er ook voor zorgen dat ze voldoen aan de geldende voorschriften.
Om het opladen ter plaatse met zijn Mobilize Charge Pass Kaart te starten, moet de Gebruiker deze voor de RFID-lezer van het Compatibele Laadstation houden. In dit geval moet de Gebruiker ook opnieuw de RFID-lezer van het Compatibele Laadstation gebruiken om het Opladen te stoppen. Deze procedure kan variëren afhankelijk van het model van het Compatibele Laadstation en de door de Partner Operator ingestelde werking. De Gebruiker moet daarom de instructies op het Compatibele Laadstation raadplegen.
Om het Opladen ter plaatse met Plug & Charge te starten, hoeft de Gebruiker alleen maar het Plug & Charge Voertuig aan te sluiten op een Plug & Charge Compatibele Laadstation. De Gebruiker heeft de Mobilize Charge Pass Kaart niet nodig om Plug & Charge te starten en te onderbreken. De Plug & Charge functie wordt uitgeschakeld via de applicatie die overeenkomt met het merk van het voertuig van de Gebruiker (‘My Renault’ of ‘My Alpine’).
4.2.2 Frauduleus gebruik
Elke Mobilize Charge Pass Kaart is persoonlijk en gekoppeld aan één Gebruikersaccount van één Gebruiker. De naam die bij het aanmaken van het Gebruikersaccount wordt opgegeven, is authentiek en heeft voorrang op alle andere gegevens die worden verstrekt om te bepalen wie de Gebruiker is. Een Mobilize Charge Pass Kaart, een ander Identificatiemiddel of een Gebruikersaccount mag niet worden overgedragen of doorgegeven aan een derde partij en het gebruik ervan door iemand anders dan de Gebruiker is verboden. De Gebruiker moet er altijd voor zorgen dat hij zijn Mobilize Charge Pass Kaart, zijn andere Identificatiemiddelen, zijn inloggegevens en wachtwoorden die toegang geven tot zijn Gebruikersaccount, beschermt. De Gebruiker moet er altijd voor zorgen dat hij of zij de Mobilize Charge Pass Kaart in bezit heeft en deze nooit onbeheerd achterlaat of onder controle van derden laat, vooral aan het einde van een Laadbeurt.
Renault kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor nalatigheid van de Gebruiker. De Gebruiker is verantwoordelijk en aansprakelijk voor elke handeling die wordt uitgevoerd met zijn Identificatiemiddelen en/of via zijn Gebruikersaccount. In het algemeen worden elke verbinding, Bestelling, gebruik of overdracht van gegevens vanuit het gebruikersaccount, het gebruik van de Identificatiemiddelen, geacht te zijn uitgevoerd door de Gebruiker en onder zijn volledige verantwoordelijkheid.
Als informatie onder de aandacht van Renault wordt gebracht die wijst op frauduleus gebruik van een Mobilize Charge Pass Kaart en/of frauduleuze Laadbeurten, behoudt Renault zich het recht voor om de werking ervan zonder voorafgaande kennisgeving op te schorten voor onderzoek en verificatie, totdat fraude is uitgesloten. De Gebruiker moet volledig meewerken met Renault, indien nodig met de bevoegde autoriteiten, in geval van een onderzoek naar een Laadbeurt of enig ander gebruik van de Identificatiemiddelen van het Gebruikersaccount.
4. 3 Tarieven
De prijzen voor het Opladen worden vastgesteld door Renault en kunnen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd, met name om rekening te houden met prijswijzigingen van de Partner Operator. Als gevolg hiervan worden de tarieven voortdurend bijgewerkt in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of in de Mobilize Charge Applicatie.
De gegevens die worden weergegeven op de Compatibele Laadstation (duur en vermogen) zijn uitsluitend ter informatie en alleen het oplaadrapport dat door de Partner Operator naar Renault wordt gestuurd, is geldig.
De Gebruiker moet daarom vóór elke Laadbeurt van een voertuig het tarief raadplegen dat wordt weergegeven in de Applicatie (te vinden door te klikken op het gekozen Compatibele Laadstation en vervolgens op het venster "laadpaal" in de sectie "Kaart") om te weten welk tarief de Gebruiker precies in rekening zal worden gebracht.
Elk Compatibele Laadstation heeft een specifiek tarief dat beschikbaar is in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie.
Ter informatie zal Renault de Gebruiker op de hoogte brengen van eventuele wijzigingen in de tarieven die van toepassing zijn op de belangrijkste netwerken van Partner Operators. Deze informatie zal worden verstrekt op elke wijze die Renaultgeschikt acht, met name via de Mobilize Charge Applicatie en/of per e-mail. In geen geval kunnen de prijzen die door de Partner Operator op het Compatibele Laadstation worden weergegeven, bepalend zijn voor de prijs van de Laadbeurten voor de Gebruiker. De prijzen die op het moment van Opladen worden weergegeven in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of in de Mobilize Charge Applicatie, zijn de enige geldige prijzen.
Deze prijzen worden duidelijk en leesbaar weergegeven, zijn inclusief alle belastingen en uitsluitend in euro's.
Deze tarieven omvatten:
i) de prijs die in rekening wordt gebracht voor de levering van energie tijdens het Opladen, en/of
ii) de prijs die in rekening wordt gebracht voor het gebruik van de laadstations en/of
iii) eventuele extra beheerskosten in verband met het starten van het Opladen, die door Renault in rekening kunnen worden gebracht.
De servicekosten van Renault (telefonische en e-mailondersteuning, technische verbinding met operators, facturering, betalings- en incassokosten, enz.) zijn inbegrepen in de hierboven vermelde prijzen.
Als de Gebruiker offline is en/of geen toegang heeft tot de Applicatie, wordt hem of haar formeel geadviseerd om niet door te gaan met het Opladen.
Als de Gebruiker echter een Laadbeurt uitvoert ondanks zijn offline modus en/of het ontbreken van toegang tot de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, kan Renault niet worden verweten dat de informatie of de leesbaarheid van de prijzen en het gefactureerde tarief ontbreken. Bijgevolg wordt de Gebruiker die zijn voertuig Oplaadt zonder toegang te hebben tot de prijzen, geacht de door Renault geldende prijzen zonder voorbehoud te hebben aanvaard.
4.5 Betaling voor Laadbeurten
De Gebruiker wordt er uitdrukkelijk op gewezen dat:
- het tonen van zijn Mobilize Charge Pass Kaart op de daarvoor bestemde plaats bij een Compatibel Laadstation en het selecteren van de gewenste laaddienst;
- aansluiting van een Plug & Charge Voertuig op een Plug & Charge Compatibel Laadstation;
een toestemming vormt voor het Opladen en de daarmee verband houdende betaling.
Zodra de Gebruiker op deze manier toestemming heeft gegeven, wordt de betaling geacht door de Gebruiker te zijn geautoriseerd en is de betalingsopdracht onherroepelijk en onbetwistbaar.
De betaling gebeurt uitsluitend in euro's en is verschuldigd op de datum van verzending van elke factuur.
In ieder geval verbindt de Gebruiker zich ertoe om een voldoende saldo aan te houden op zijn bankrekening die gekoppeld is aan de bankkaart die aan het Gebruikersaccount is gekoppeld, om elke Laadbeurt te dekken.
4.6 Wanbetaling
In geval van niet-betaling zal Renault, na de Gebruiker hiervan op de hoogte te hebben gesteld, gedurende dertig (30) dagen opnieuw, en indien nodig meerdere keren, proberen het gefactureerde bedrag af te schrijven. Vanaf de datum van de eerste onbetaalde betaling worden alle Identificatiemiddelen opgeschort en kunnen ze niet meer door de Gebruiker worden gebruikt totdat de verschuldigde bedragen daadwerkelijk zijn betaald.
Als de Gebruiker de betalingsachterstand niet binnen 15 dagen oplost, zal Renault een invorderingsprocedure starten.
Met betrekking tot het innen van onbetaalde facturen wordt een beveiligde betalingslink per e-mail naar de Gebruiker gestuurd, die toegankelijk is via de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, waarmee de betreffende facturen kunnen worden betaald via de betalingsdienstaanbieder Stripe, in overeenstemming met diens eigen servicevoorwaarden: https://stripe.com/nl/legal/payment-terms.
4.7 Facturering
Wanneer de Gebruiker een Laadbeurt uitvoert door middel van een Identificatiemiddel, ontvangt de Gebruiker per e-mail een overzicht met informatie over de Laadbeurt. Het verzonden verbruiks overzicht en de bijbehorende tarieven vormen factureringselementen.
Het informatieoverzicht met betrekking tot elke Laadbeurt wordt naar de Gebruiker gestuurd in de vorm van een document waarin voor elke transactie duidelijk wordt vermeld:
• Regel 1 / gefactureerd bedrag voor de levering van energie tijdens het Opladen; of
• Regel 2 / gefactureerd bedrag voor het gebruik van de laadstations, en/of
• Regel 3 / Indien van toepassing, eventuele extra beheerskosten in verband met het starten van het Opladen, die door Renault kunnen worden aangerekend.
De servicekosten van Renault (telefonische en e-mailondersteuning, technische aansluiting op operators, facturering, betalings- en incassokosten, enz.) zijn inbegrepen in de hierboven vermelde bedragen.
De Gebruiker kan de Laadhistorie vrij raadplegen via zijn Gebruikersaccount. De gebruiker kan alle informatie vinden met betrekking tot de uitgevoerde herlaadbeurt: datum, tijd, plaats, bedrag van de handeling.

5 Opschorting - Beperking - Annulering van Diensten
De opschorting van de Diensten wegens niet-betaling wordt beschreven in artikel 4.6 hierboven.
In geval van opschorting van alle of een deel van de Identificatiemiddelen, kan de blokkering worden opgeheven door Renault een e-mail te sturen waarin deze op de hoogte wordt gesteld van de opheffing van de blokkering.
Renault behoudt zich ook het recht voor om het gebruik van de Identificatiemiddelen in het geheel of gedeeltelijk van een bepaald gebied te beperken indien dit in strijd blijkt te zijn of zou kunnen zijn met deze Verkoopvoorwaarden of lokale regelgeving.
Op dezelfde manier behoudt Renault zich het recht voor om de toestemming voor het gebruik van de Identificatiemiddelen te beperken indien de gebruiker ervan verdacht wordt de auteur te zijn of bezig te zijn met het plegen van een overtreding of een misbruik of frauduleus gebruik ervan.
6. Bijstand en aansprakelijkheid
6.1 Hulp en ondersteuning
Voor elk verzoek om hulp of bijstand kan de Gebruiker contact opnemen met Renault via een formulier dat beschikbaar is op de websites en de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge App in de rubriek "Help", vervolgens "Hulp nodig". Alleen voor verzoeken om onmiddellijke hulp met betrekking tot een Laadbeurt met de Mobilize Charge Pass Kaart kan ook telefonisch contact worden opgenomen met de telefonische hulpdienst via het gratis nummer dat wordt vermeld in de applicaties My Renault, My Alpine en My Dacia.
6.1.1 Reikwijdte en beperkingen
Renault zal redelijke inspanningen leveren om het door de Gebruiker gemelde probleem binnen een redelijke termijn op te lossen, zonder te garanderen dat binnen deze termijn een definitief antwoord kan worden gegeven. Renault garandeert niet dat alle gemelde problemen kunnen worden opgelost, zelfs niet gedeeltelijk. Renault neemt een inspanningsverplichting op zich en geen resultaatsverbintenis.
De responstijd wordt gemeten volgens de interventieschema's van de telefonische ondersteuning die voor Gebruikers toegankelijk is van maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 18.00 uur (met uitzondering van feestdagen). Renault behoudt zich het recht voor om deze schema's op elk moment te wijzigen, mits de Gebruiker hiervan ten minste vijftien (15) kalenderdagen vóór de inwerkingtreding van de wijziging elektronisch op de hoogte wordt gesteld. Gebruikers erkennen dat verzoeken die buiten de bovengenoemde tijdvakken van de telefonische hulpdienst worden ingediend, tijdens de volgende openingsperiode van de telefonische hulpdienst zullen worden behandeld.
De Renault klantenservice kan worden bereikt in geval van problemen met het gebruik van een Identificatiemiddel.
Als de Gebruiker tijdens het Opladen een probleem ondervindt dat duidelijk verband houdt met het gebruikte Compatibele Laadstation (defect station, enz.), kan de Gebruiker contact opnemen met de helpdesk van onze betrokken Partner Operator, waarvan de contactgegevens op het station of in de buurt te vinden zijn.
6.1.3 Contractuele garantie
Indien het ooit nodig mocht zijn om de Mobilize Charge Pass Kaart of een ander Identificatiemiddel in te trekken, bijvoorbeeld vanwege technische, juridische of veiligheidsredenen, zal Renault:
i) de gebruiker hiervan schriftelijk op de hoogte stellen, waarbij wordt gestreefd naar een opzegtermijn van ten minste dertig (30) dagen voordat de Mobilize Charge Pass Kaart of een ander Identificatiemiddel dat moet worden vervangen, wordt gedeactiveerd,
ii) draagt de exclusieve kosten voor het vervangen en verzenden van de Mobilize Charge Pass Kaart of ander vervangend Identificatiemiddelen;
iii) de Gebruiker tijdig op de hoogte stellen van elke procedure die moet worden uitgevoerd.
6.1.4 Klachten
De Gebruiker moet zo snel mogelijk na ontvangst van het laadrapport eventuele problemen met de Dienst of tijdens het gebruik van de Compatibele Laadstations melden.
In geval van een door de Gebruiker geconstateerde fout, met name met betrekking tot een Laadbeurt, kan de Gebruiker contact opnemen met Renault. Na onderzoek van het verzoek, het Gebruikersaccount en de omstandigheden rond de betreffende transactie, zal Renault de gebruiker een rapport verstrekken met de informatie waarover het beschikt. De Gebruiker wordt erop gewezen dat als zijn klacht verificatie door derden vereist, bijvoorbeeld door een Partner Operator, de termijn voor het antwoord van Renault en de follow-up van zijn klacht extra vertraging kan oplopen.
Renault behoudt zich het recht voor om de Ggebruiker te verzoeken om alle originele schriftelijke bewijzen van verzonden elektronische documenten of verstrekte informatie te verstrekken ter ondersteuning van zijn claim.
Tenzij het tegendeel wordt bewezen, worden alleen elektronische documenten die door Renault zijn geproduceerd als betrouwbaar en authentiek beschouwd. Als er een onjuiste betaling is afgeschreven van het Gebruikersaccount, zal Renault, afhankelijk van de uitkomst van de claim, het bedrag terugstorten op de bankkaart van de Gebruiker, zonder dat Renault enige verdere verplichting jegens de Gebruiker heeft.
7. Aansprakelijkheid
7.1 Verantwoordelijkheid van de Gebruiker
De Gebruiker is aansprakelijk voor alle schade die geheel of gedeeltelijk het gevolg is van zijn voertuig of zijn oplaadkabel.
De Gebruiker is verantwoordelijk voor alle schade die kan ontstaan bij niet-naleving van de geldende voorschriften, de voorwaarden en instructies voor het gebruik van het betreffende laadstation, het elektrische voertuig en/of de laadkabel. De Gebruiker is als enige verantwoordelijk voor het gebruik van zijn Gebruikersaccount en zijn Identificatiemiddelen. Hij is verantwoordelijk voor het beheer ervan en is aansprakelijk voor de handelingen en acties van elke persoon die deze gebruikt, zelfs zonder zijn medeweten. Hij is als enige verantwoordelijk voor de informatie die hij zelf heeft verstrekt of die hij geacht wordt te hebben verstrekt aan Renault.
De Gebruiker is verantwoordelijk voor het regelmatig updaten van zijn apparaat en de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge App om te kunnen profiteren van de nieuwste functies. Bij gebrek aan regelmatige updates kan de toegang tot en de werking van het Gebruikersaccount worden beperkt. Bovendien wijst Renault, in het geval van een update die niet door de Gebruiker is uitgevoerd, alle verantwoordelijkheid af voor eventuele storingen die worden veroorzaakt door de weigering van de Gebruiker om deze update uit te voeren.
7.2 Beperking van de aansprakelijkheid van Renault
In het algemeen kan Renault niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit verkeerd gebruik of volledige of gedeeltelijke schending van de geldende voorschriften, de geldende veiligheidsinstructies of enige andere regel met betrekking tot het Laadstation of het betreffende elektrische voertuig.
7.2.1 Met betrekking tot computerproblemen
Renault wijst alle verantwoordelijkheid af in geval van schade als gevolg van storingen, defecten, gebrek aan verbindingen (internet, mobiel, enz.), met inbegrip van met name een onderbreking van de dienst, een storing in de datastromen, een externe inbreuk, mogelijke traagheid, enz.
Renault kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade van welke aard dan ook, voorzienbaar of onvoorzienbaar, die voortvloeit uit het gebruik of de volledige of gedeeltelijke onmogelijkheid om de Identificatiemiddelen te gebruiken.
7.2.2 Met betrekking tot de informatie die wordt weergegeven op een Compatibel Laadstation
Renault controleert, voor zover mogelijk en binnen de middelen waarover het beschikt, de door de Gebruiker gedeelde informatie. Het kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de informatie die bij deze gelegenheid wordt verstrekt indien deze onjuist, verouderd of onvolledig is.
In geval van een fout kan de betrokken Gebruiker contact opnemen met Renault en, voor zover mogelijk, Renault gedetailleerd informeren over eventuele foutieve of ontbrekende informatie met betrekking tot deze Diensten op de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie.
Renault kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die de Gebruiker lijdt als de Gebruiker op de hoogte is gebracht van een risico door middel van een bericht dat wordt weergegeven op het Compatibele Laadstation, de website, de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie, per e-mail of via enig ander communicatiemiddel.
7.2.3 Voertuiggerelateerd
Renault wijst alle aansprakelijkheid af in geval van schade als gevolg van defecten aan een elektrisch voertuig of een elektrische oplaadkabel.
7.2.4 Met betrekking tot infrastructuur
Renault wijst alle aansprakelijkheid af in geval van schade als gevolg van: - storingen van een Compatibel Laadstation; - infrastructuurstoringen van de oplaad- of elektriciteitsnetwerken; - een laadstation dat is geïnstalleerd of gewijzigd zonder certificering wanneer dit vereist is.
7.2. 5 Opladen
Renault wijst alle aansprakelijkheid af in geval van verlies, diefstal of schade als gevolg van het niet toezicht houden door de Gebruiker tijdens een Laadbeurt. 8. Privacy, persoonsgegevens en cookies Elementen met betrekking tot privacy en persoonsgegevens kunnen worden geraadpleegd in het privacy beleid van Renault dat hier te vinden is: https://www.renault.nl/bescherming-persoonsgegevens.html.
9. Intellectuele eigendom
Veel elementen die toegankelijk zijn via de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie worden beschermd door intellectuele eigendomsrechten.
De Gebruiker mag dergelijk beschermd materiaal op geen enkele wijze, zelfs niet gedeeltelijk, reproduceren, weergeven, extraheren, gebruiken of exploiteren zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Renault.
In het algemeen verbindt de Gebruiker zich ertoe geen inbreuk te maken op de intellectuele eigendomsrechten en andere rechten van Renault of derden.

10. Algemene bepalingen
Territorialiteit van de Dienst en aanbieder
De Mobilize Charge Pass Laaddienst wordt geleverd door de entiteit van Groupe Renault die actief is in het land waar de Dienst daadwerkelijk wordt gebruikt. In geval van gebruik van de Mobilize Charge Pass Laaddienst in een ander gebied dan dat waar de gebruiker zich heeft geabonneerd op en akkoord is gegaan met deze Verkoopvoorwaarden, erkent en aanvaardt de gebruiker dat:
i) de toepasselijke verkoopvoorwaarden die gelden in het land waar de Dienst wordt gebruikt;
ii) de contractuele dienstverlener is de lokale entiteit van Groupe Renault die in dit gebied actief is.
Het is de verantwoordelijkheid van de Gebruiker om zich vertrouwd te maken met de verkoopvoorwaarden die van toepassing zijn in het betreffende land voordat hij of zij de Mobilize Charge Pass Laaddienst buiten het oorspronkelijke abonnementsgebied gebruikt. Deze voorwaarden zijn voor elk land te vinden in de app.
Overmacht
Renault is niet verplicht zijn verplichtingen na te komen in geval van overmacht en in alle gevallen waarin het daartoe wordt verhinderd door een factor die buiten zijn macht valt.
Geen afstand
Tenzij anders bepaald, kan het feit dat een van de partijen geen beroep heeft gedaan op een bepaling van deze Verkoopvoorwaarden, op geen enkele wijze worden beschouwd als een afstand van de rechten van die partij die uit die bepaling voortvloeien.
Niet toepasselijkheid
Indien een van de bepalingen van deze Verkoopvoorwaarden nietig wordt verklaard op grond van een rechtsregel, een geldende wet of een beslissing van een bevoegde rechtbank, wordt deze als niet geschreven beschouwd. De overige bepalingen van de Verkoopvoorwaarden blijven echter van kracht en behouden hun reikwijdte. Bovendien komen de partijen overeen dat in geval van nietigheid van een clausule door een bevoegde rechtbank, de nietige clausule zal worden vervangen door de geldige clausule die het dichtst aansluit bij de geest en de opzet van de hierin opgenomen overeenkomst.
Overdracht
Elke overdracht door de Gebruiker van de rechten en verplichtingen die voortvloeien uit deze Verkoopvoorwaarden zonder voorafgaande toestemming van Renault is ten strengste verboden.
Wijziging van de Verkoopvoorwaarden
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden kunnen te allen tijde worden gewijzigd. Het is daarom van groot belang dat de Gebruiker de Algemene Verkoopvoorwaarden raadpleegt en aanvaardt op het moment dat hij zijn Bestelling plaatst, met name om zeker te zijn van de bepalingen die van toepassing zijn op deze Bestelling. De gebruiker wordt per e-mail op de hoogte gebracht van de aangebrachte wijzigingen. De herziene verkoopvoorwaarden treden in werking binnen 30 dagen na deze kennisgeving. De gewijzigde verkoopvoorwaarden worden onder de aandacht van de Gebruiker gebracht.
De Gebruiker heeft dan het recht om de opschorting of verwijdering van zijn Gebruikersaccount te vragen als hij de genoemde wijzigingen niet aanvaardt, volgens de volgende procedures: de Gebruiker kan te allen tijde en op eenvoudig verzoek per post of e-mail de verwijdering van zijn Gebruikersaccount op de website vragen. Het verzoek kan worden verzonden naar Renault via het Contactformulier dat toegankelijk is via de rubriek "Help" en vervolgens "Hulp nodig" van de applicaties ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie.
De daadwerkelijke verwijdering kan enkele dagen in beslag nemen.
LET OP: Het verwijderen van het Gebruikersaccount leidt op geen enkele wijze tot annulering van onbetaalde facturen, die moeten worden betaald voordat Renault de gegevens volledig kan verwijderen. Het blokkeren of deactiveren van een authenticatiemiddel leidt op geen enkele wijze tot annulering van de verplichting om reeds gedane of reeds gestarte Laadbeurten met dit middel te betalen.

Bijlage A

BIJZONDERE VOORWAARDEN VOOR CADEAUBONNEN


1 Doel van de speciale voorwaarden
Het doel van deze speciale voorwaarden voor cadeaubonnen is om een kader te bieden voor het gebruik van cadeaubonnen die de Gebruiker heeft ontvangen en die kunnen worden geactiveerd via de applicatie ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge Applicatie (hierna 'cadeaucode(s)'); ze vormen een aanvulling op:
• de voorgaande Verkoopvoorwaarden,
• de algemene voorwaarden van de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize-app.
De Gebruiker verklaart dat hij/zij de bijzondere voorwaarden van de cadeaubonnen heeft gelezen voordat hij/zij deze gebruikt. Het accepteren of activeren van een cadeaubon houdt daarom in dat deze bijzondere voorwaarden van cadeaubonnen onbeperkt en zonder voorbehoud worden aanvaard.
Deze bijzondere voorwaarden voor cadeaubonnen zijn van toepassing voor gebruik in de landen die zijn toegestaan door de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie.
Naast deze bijzondere voorwaarden kunnen cadeaubonnen onderworpen zijn aan aanvullende voorwaarden die verband houden met een specifieke aanbieding of promotie.
2 Cadeaubon activeren
Om de cadeaubon te kunnen gebruiken, moet de Gebruiker een account hebben in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) (of er een aanmaken) en zijn cadeaubon activeren vanuit de ‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’ applicatie, of Mobilize Charge Applicatie. Zodra de cadeaubon is geactiveerd, ontvangt de Gebruiker een bevestigingsmail en moet hij deze koppelen aan een set Identificatiemiddelen voor de betaling van een Laadbeurt voor de accu van zijn elektrische voertuig binnen de limiet van de waarde ervan. De Gebruiker kan het saldo van diens cadeaubonnen en de geldigheidsduur ervan raadplegen.
3 Cadeaubonnen inwisselen
Afhankelijk van de gebruiksvoorwaarden die specifiek zijn voor de betreffende aanbieding of promotie, moet de Gebruiker de cadeaubon mogelijk vóór een bepaalde datum activeren. Als de cadeaubon niet vóór de opgegeven datum wordt geactiveerd, kan deze vervallen.
Tot op heden kan de Gebruiker een cadeaucode gebruiken om:
• Een Laadsessie voor de accu van zijn elektrische voertuig te betalen bij de Compatibele Laadstations onder de voorwaarden en volgens de Verkoopvoorwaarden.
Bij betaling met een cadeaubon wordt een betalingsbewijs met vermelding van het van de cadeaubon afgeschreven bedrag naar de Gebruiker gestuurd totdat het op de cadeaubon gecrediteerde bedrag is opgebruikt.
Als het totaalbedrag van de Laadbeurt hoger is dan het saldo van de cadeaubon, kan de Gebruiker een deel van de Laadbeurt betalen met de cadeaubon en de rest met de betaalmethode die aan het Identificatiemiddel is gekoppeld.
Dezelfde cadeaubon kan tegelijkertijd aan meerdere Identificatiemiddelen worden gekoppeld, waardoor het mogelijk is om Laadbeurten voor accu's van elektrische voertuigen te betalen.
Meerdere cadeaubonnen kunnen echter niet tegelijkertijd aan dezelfde Identificatiemiddelen worden gekoppeld.
Een cadeaubon is niet restitueerbaar en kan niet worden ingewisseld voor de geldwaarde ervan, contant geld, noch is het mogelijk om een voorschot in contanten te betalen voor een deel van het saldo dat op het moment van aankoop op de cadeaubon is bijgeschreven.
In geval van een terugbetaling door de Gebruiker voor een bestelling die met een cadeaubon is betaald, wordt hetzelfde bedrag op de cadeaubon bijgeschreven.
4. Geldigheidsduur
De geldigheidsduur van de cadeaucodes, die varieert naargelang de aanbiedingen, wordt vermeld op het ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge account van de Gebruiker.
Na het verstrijken van de geldigheidsduur van een cadeaubon kan de Gebruiker deze cadeaubon niet meer gebruiken en evenmin een terugbetaling van het resterende saldo vragen. De Gebruiker moet er dus voor zorgen dat hij de cadeaubon vóór de vervaldatum gebruikt.
Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de cadeaucode is het saldo van de cadeaubon niet langer geldig.
5. Verlies of diefstal
Renault is niet verplicht om verloren of gestolen cadeaucodes te vervangen. 6. Recht van Renault om een transactie te beëindigen, te annuleren en te weigeren Renault kan de Verkoopvoorwaarden of deze bijzondere voorwaarden voor cadeaubonnen beëindigen, een cadeaubon annuleren of een transactie weigeren indien er redelijke twijfel bestaat dat de betreffende cadeaubon op frauduleuze, oneigenlijke of illegale wijze wordt gebruikt, of dat de Verkoopvoorwaarden of deze bijzondere voorwaarden voor cadeaubonnen zijn geschonden.

Bijlage B

SPECIFIEKE VOORWAARDEN VOOR HET AANVRAGEN VAN EEN MOBILIZE CHARGE PASS ABONNEMENT
1 Doel van deze bijzondere voorwaarden voor Mobile Charge Pass abonnementen
Het doel van deze bijzondere voorwaarden voor Mobile Charge Pass abonnementen is om een kader te bieden voor het abonnement op laadnetwerken voor elektrische voertuigen dat wordt afgesloten via de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, en die een aanvulling vormen op de
• de voorgaande Verkoopvoorwaarden;
• De algemene voorwaarden van ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ of Mobilize Charge.
De Gebruiker verklaart dat hij of zij de bijzondere voorwaarden voor Mobile Charge Pass abonnementen heeft gelezen alvorens het abonnement te valideren. Validatie van het abonnement houdt dus onvoorwaardelijke of voorbehouden aanvaarding in van deze bijzondere voorwaarden voor Mobile Charge Pass abonnementen. De bijzondere voorwaarden voor Mobile Charge Pass abonnementen zijn van toepassing op het abonnement dat is afgesloten voor het Opladen in de landen die zijn toegestaan door de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie. De bijzondere voorwaarden voor Mobile Charge Pass abonnementen zijn van toepassing voor de duur van het abonnement of totdat de garanties en verplichtingen van Renault aflopen.
2 Het Mobilize Charge Pass abonnement
Door u te abonneren op een Mobilize Charge Pass abonnement: "Mobilize Intense" kunt u profiteren van voorkeursvoorwaarden, waaronder toegang tot netwerken van Compatibele Laadstations en voorkeursprijzen voor het opladen van elektrische voertuigen.
De prijsvoorwaarden zijn beschikbaar in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of in de Mobilize Charge Applicatie door op de volgende link te klikken:
https://www.mobilize.co.nl/oplossingen/onderweg-opladen.html. Prijsvoorwaarden kunnen op elk moment worden gewijzigd, mits de Gebruiker hiervan ten minste twee (2) weken voor de inwerkingtreding per e-mail op de hoogte wordt gesteld.
Alle toepasselijke prijzen zijn inclusief btw en worden tijdens het abonnementsproces en vóór het begin van het Opladen aangegeven.
3 Abonnementsvoorwaarden
De Gebruiker kan zich abonneren op de Mobilize Charge Pass via de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, voor elk van de authenticatiemethoden, volgens de volgende voorwaarden:
A. De Gebruiker beschikt al over een aantal Identificatiemiddelen;
De maandelijkse afschrijving van het abonnement gebeurt via de betaalkaart, die ofwel een van de kaarten is die eerder in het Gebruikersaccount zijn ingevoerd, ofwel een nieuwe betaalkaart. Als er geen kaart is ingevoerd, wordt de Gebruiker verzocht naar zijn profiel te gaan om zijn betaalkaartgegevens in te vullen en op te slaan.
Zodra de Gebruiker het abonnement heeft afgesloten, ontvangt hij een bevestiging van zijn abonnement in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of in de Mobilize Charge Applicatie en per e-mail (e-mailadres dat aan het account van de Gebruiker is gekoppeld).
C. De Gebruiker heeft geen Identificatiemiddelen Wanneer de Gebruiker geen Identificatiemiddel heeft, moet hij de applicatie downloaden die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, een bestelling plaatsen en activeren.
Zodra de Gebruiker het abonnement heeft afgesloten, ontvangt hij een bevestiging van het abonnement en de bestelling van zijn Identificatiemiddelen in de Mobilize Charge Applicatie, ‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’ applicatie en per e-mail .
4. Gebruiksvoorwaarden
A. Abonnementen zijn niet overdraagbaar en zijn uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik en mogen alleen worden gebruikt door de persoon die het abonnement heeft afgesloten ("Gebruiker"). De Gebruiker mag slechts één voertuig per keer opladen. Gelijktijdig opladen is niet toegestaan. Misbruik van het abonnement is een schending van deze bijzondere voorwaarden en de Gebruiksvoorwaarden.
B. Het is de verantwoordelijkheid van de Gebruiker om ervoor te zorgen dat de betaalkaart die is geregistreerd in zijn Gebruikersaccount geldig is en dat deze niet is geblokkeerd of stopgezet. In het geval dat de betaalkaart niet debiteerbaar is, behoudt Renault zich het recht voor om de toegang tot het Opladen tijdelijk op te schorten totdat het saldo van de onverschuldigde betalingen volledig is voldaan.
C. De Compatibele Laadstations die beschikbaar zijn via de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie worden beheerd door exploitanten van laadstations die verantwoordelijk zijn voor (i) het waarborgen van de werking en het onderhoud van hun laadstations; en (ii) het verstrekken van accurate informatie over hun laadstations. Renault kan de functionaliteit of beschikbaarheid van de laadstations of de juistheid van deze informatie niet garanderen.
D. Renault behoudt zich het recht voor om het Mobilize Intense abonnement te weigeren als Gebruiker niet voldoet aan deze bijzondere voorwaarden of de algemene voorwaarden van de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie, of als het te kwader trouw of om een andere legitieme reden is doorgegeven.
5 Herroepingsrecht
De gebruiker heeft het recht om zijn Mobilize Intense abonnement te herroepen, dit recht kan uitgeoefend worden binnen veertien (14) kalenderdagen na het afsluiten van het genoemde abonnement.
De Gebruiker die gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht met betrekking tot zijn Mobilize Charge Pass abonnement, kan dit doen via de functionaliteit die beschikbaar is op de applicatie die overeenkomt met het automerk van de Gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’).
In het laatste geval kan de Gebruiker gebruikmaken van het Modelformulier voor Herroepingsrecht in de bijlage C. Het gebruik van dit formulier is niet verplicht. Door zich te abonneren, verzoekt de Gebruiker uitdrukkelijk dat de Diensten met betrekking tot het Opladen – in het bijzonder toegang tot kortingen op het Opladen – onmiddellijk van start gaan.
Als de Gebruiker binnen de wettelijke termijn gebruik maakt van zijn herroepingsrecht en er een Laadbeurt heeft plaatsgevonden, moet hij het bedrag terugbetalen dat overeenkomt met de kortingen die tijdens deze periode zijn gebruikt.
6 Abonnementsduur, beëindiging
A. Duur
Het abonnement wordt afgesloten voor een initiële periode van 1 maand vanaf de datum van bevestiging van het abonnement en wordt steeds stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode. De geldigheidsdatum van het abonnement wordt vermeld op het Gebruikersaccount op de applicatie ‘My Renault’, ‘My Dacia’, ‘My Alpine’ en Mobilize Charge Applicatie.
B. Beëindiging door RENAULT
Renault kan de Verkoopvoorwaarden of deze bijzondere voorwaarden beëindigen, of een abonnement opzeggen of een transactie weigeren indien Renault vermoedt dat het betreffende abonnement op frauduleuze, oneigenlijke of illegale wijze wordt gebruikt, of indien Renault redenen heeft om aan te nemen dat de Verkoopvoorwaarden of deze bijzondere voorwaarden zijn geschonden.
C. Beëindiging door de Gebruiker
De Gebruiker kan zijn Mobilize Intense abonnement op elk moment opzeggen en blijft toegang houden tot de Mobilize Charge Pass Laaddienst tot het einde van de lopende maandelijkse periode. Betalingen worden niet terugbetaald en Renault geeft geen restituties of tegoeden voor periodes van gedeeltelijk gebruik.
Om het Mobilize Intense abonnement op te zeggen, kan de Gebruiker gebruikmaken van de opzeggingsfunctie in de applicatie die overeenkomt met het automerk van de gebruiker (‘My Renault’, ‘My Dacia’ of ‘My Alpine’) of de Mobilize Charge Applicatie door naar het menu "Beheer uw Charge Pass" / "Details van uw aanbieding" te gaan en vervolgens de instructies te volgen.

Bijlage C

Modelformulier herroepingsrecht

 

(Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u het contract wilt annuleren of herroepen)

 

T.a.v.: Renault

 

E-mailadres:

Hierbij deel ik u mee dat ik

 

  • (*) Mijn Gebruikersaccount bij Renault wens te verwijderen
  • (*) Intrekking van mijn bestelling van een Mobilize Charge Pass Kaart binnen veertien (14) kalenderdagen na de datum van ontvangst van de bestelling.
  • (*) Herroeping van mijn Mobilize Charge Pass abonnement binnen veertien (14) kalenderdagen na het afsluiten van het abonnement.

(*) Verwijder onnodige vermeldingen

 

Naam van de consument::

 

E-mailadres van de consument:

 

Datum:

 

Handtekening van de consument (alleen indien dit formulier op papier wordt ingediend):

 

Datum