De Mobilize Charge Pass-badge wordt automatisch aan je verstrekt, wanneer je auto bij de dealer wordt geleverd.
Als je deze niet hebt ontvangen, volg dan deze stappen om hem aan te vragen:
1. Ga naar "Mijn account" in je My Renault-, My Alpine- of My Dacia-app.
2. Selecteer "Mobilize Charge Pass" en klik vervolgens op "Bekijk Charge Pass-aanbiedingen".
3. Kies het abonnement dat het beste bij je past om je badge te bestellen. Deze wordt vervolgens binnen een paar dagen naar je thuisadres gestuurd.
Let op: het is niet mogelijk om bestellingen te volgen in de My Renault, My Dacia of My Alpine-app. Je ontvangt echter wel een e-mail ter bevestiging van je bestelling, gevolgd door een tweede e-mail om je te laten weten dat je Mobilize Charge Pass-badge is verzonden.
1. Open de My Renault, My Alpine of My Dacia-app en ga naar "Mijn account". Selecteer vervolgens "Mobilize Charge Pass".
2. Klik op "Charge Pass activeren" en registreer de code op de achterkant van je Mobilize Charge Pass.
3. Selecteer een betaalmethode.
4. Vul je factuuradres in en voltooi dan de activering. Je kunt de pas binnen 24 uur gebruiken.
1. Beschikbare laadstations vinden via de app. Je kunt de resultaten filteren op laadvermogen, type aansluiting of geschiktheid voor jouw auto. Controleer vooraf de tarieven in je app.
2. Laad op bij de laadpaal van je keuze. Laad je auto op en betaal met je Charge Pass. Je ontvangt de facturen per e-mail.
3. Profiteer van voordelige tarieven. Kies een abonnementsformule die bij je past en profiteer van kortingen op de prijs om geld te besparen.
Een Mobilize Charge Pass verwijderen uit je app:
1. Ga vanuit de My Renault-, My Dacia- of My Alpine-app naar je profiel naar "Je laadpassen beheren" en selecteer vervolgens "Al je laadpassen".
2. Selecteer de pas die je wilt verwijderen.
3. Tik op het prullenbakpictogram om de pas te verwijderen.
Zodra je Mobilize Charge Pass is geactiveerd in een My Renault-, My Dacia- of My Alpine-account, kun deze niet meer aan een andere account koppelen.
Neem contact op met onze klantenservice, zodat wij dit probleem snel voor je kunnen oplossen. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 10.00 - 12.00 uur en tussen 13.00 - 16.00 uur via telefoonnummer: 088-303 5333.
Als je je Mobilize Charge Pass bent verloren of als deze is gestolen, dan raden wij je aan deze zo snel mogelijk te verwijderen uit je My Renault-, My Dacia- of My Alpine-app om de pas te deactiveren.
1. Ga vanuit je profiel naar "Je betaalpassen beheren" en vervolgens naar "Al je betaalpassen".
2. Selecteer de betreffende pas en tik op het prullenbakpictogram om deze te verwijderen.
3. Zodra deze stap is voltooid, kun je direct een nieuwe pas bestellen in dezelfde sectie.
De kosten hangen af van het abonnement dat je hebt gekozen en van de abonnementsdatum.
Let op:
1. De getoonde tarieven bij laadstations kunnen afwijken van de tarieven die daadwerkelijk op je Mobilize Charge Pass in rekening worden gebracht.
2. Laadstationbeheerders kunnen de prijzen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen.
3. Zodra de laadbeurt is voltooid, brengen sommige laadstationbeheerders een prijs per minuut of per uur in rekening en dat kan tot aanzienlijke extra kosten leiden. Deze maatregel is bedoeld om te stimuleren dat de laadpunten weer snel vrijkomen.
Om al deze redenen raden wij je ten zeerste aan om het toepasselijke tarief voor elke laadpaal direct te controleren in de My Renault-, My Dacia- of My Alpine-app, voordat je begint met laden.
In Duitsland is er, in tegenstelling tot andere landen, één factuurprijs voor alle laadpunten, afhankelijk van het vermogen. Bekijk de tarieven op onze pagina.
1. Ga in je My Renault- of My Alpine-app naar je profiel, dan naar "Je Charge Pass beheren" en vervolgens naar "Je abonnement beheren".
2. Klik onderaan het scherm op "Uitschrijven".
1. Ga in je My Renault-/My Dacia-/My Alpine-app naar je profiel, dan naar "Je Charge Pass beheren" en vervolgens naar "Je abonnement beheren".
2. Ga dan naar "Abonnementsfacturen" om al je maandelijkse abonnementsfacturen te bekijken.
Vóór elke opwaardering wordt tijdelijk een pre-autorisatie op je bankpas geblokkeerd. Dit bedrag wordt vervolgens automatisch aangepast op basis van de werkelijke kosten van de sessie.
• Alleen het daadwerkelijke bedrag wordt in rekening gebracht.
• Geen kosten als de sessie niet start.
• Als er een fout optreedt, kun je het opnieuw proberen of een andere bankpas gebruiken.
1. Ga in je My Renault-/ My Dacia-/My Alpine app, ga naar je profiel, dan naar "Je Charge Pass beheren" en tik dan op de knop "Wijzigen".
2. Selecteer de relevante Charge Pass(es) en klik op de knop "Bewerken". Vervolgens voeg je de nieuwe betaalmethode toe.
1. Ga vanuit de My Renault-/My Alpine-app naar "Je abonnement beheren".
2. Klik op het tabblad "Betalingsmethoden" op de knop "Wijzigen". Valideer vervolgens de om je nieuwe betalingsmethode op te slaan.
Je kunt de betaalmethode voor Plug & Charge direct in het Plug & Charge-menu van je app wijzigen op het tabblad "Betaalmethode".
1. Voeg je cadeaucode toe
2. De cadeaucode aan een pas koppelen
Als het bedrag van de kosten hoger is dan het resterende bedrag van het tegoed, dan wordt eerst je cadeaucode gebruikt. Het verschil wordt automatisch afgeschreven van de betaalkaart die is gekoppeld aan je Mobilize Charge Pass.
Ga vanuit je profiel in de app naar het gedeelte "Je Charge Passes beheren" en vervolgens naar "Betaalgeschiedenis".
Al je transacties worden in chronologische volgorde weergegeven.
Gratis oplaadbeurten zijn niet te zien in de betaalgeschiedenis.
Als je problemen ervaart bij het opstarten van een laadsessie met deze laadpaal, neem dan contact op met de beheerder van het laadstation. Het assistentienummer van de beheerder staat normaal gesproken op de terminal.
Voor alle andere vragen kun je contact opnemen met de klantenservice van Mobilize via 088-303 5333. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 - 12.00 uur en tussen 13.00 - 16.00 uur.
Mogelijk merk je een verschil tussen de informatie die wordt weergegeven op de laadpaal en op je app. Dit heeft te maken met de volgende zaken:
Je kunt je auto opladen in alle landen waar het Plugsurfing-netwerk beschikbaar is, inclusief:
Nederland, Frankrijk, Duitsland, België, Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Estland, Letland, Litouwen, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Roemenië, Bulgarije, Griekenland, Kroatië, Cyprus, Servië, Montenegro, Moldavië, Oekraïne, Bosnië-Herzegovina.
🛈 Let op: in deze landen is het ook mogelijk om de Plug & Charge-functie te gebruiken.
Het is meestal mogelijk om je factuur binnen een dag na de laadsessie te ontvangen.
Dit kan echter tot 30 dagen duren, afhankelijk van de tijd die de laadstationbeheerder nodig heeft om de informatie door te sturen.
Als je de factuur niet binnen deze termijn ontvangt, neem dan contact op met de klantenservice van Mobilize via 088-303 5333. Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 - 12.00 uur en tussen 13.00 - 16.00.
Wij raden je aan om contact op te nemen met de klantenservice van Mobilize via 088-303 5333. Zij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 - 12.00 uur en tussen 13.00 - 16.00. Onze adviseurs analyseren jouw situatie en stellen een passende oplossing voor.
Om de Plug & Charge-functie te activeren en te gebruiken, dient aan de volgende voorwaarden voldaan te worden:
Zodra aan deze voorwaarden is voldaan, duurt het activeren van de Plug & Charge-functie slechts een paar minuten.
Je kunt de Plug & Charge-functie rechtstreeks vanuit je My Renault-/My Alpine-app deactiveren.
Ga naar "Plug & Charge", kies dan "Instellingen" en selecteer "Plug & Charge uitschakelen". Vervolgens krijg je de vraag om de deactivering te bevestigen.
Je kunt laadstations die werken met Plug & Charge rechtstreeks vanuit je My Renault-/My Alpine-app raadplegen wanneer je een laadstation zoekt.
Plug & Charge werkt momenteel alleen op bepaalde geschikte DC-snellaadstations (gelijkstroom). Deze functie is niet beschikbaar op AC-terminals.
De laadstations van Tesla zijn nog niet geschikt voor de Plug & Charge-functie.
Nee, je kunt Plug & Charge maar met één auto per Mobilize Charge Pass-account gebruiken.
Plug & Charge heeft voorrang op je pas. Je betaalt niet dubbel.
Als je de Plug & Charge-functie deactiveert vanuit je app, dan kun je deze niet opnieuw activeren vanuit de auto.
De functie moet je opnieuw activeren via de My Renault-/My Alpine-app.
Als je je auto verkoopt, moet je Plug & Charge deactiveren via de My Renault-app.